Erfolgreiches Management

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Gegenstand des Sammelbands sind Erfolgsfaktoren für das Management von Unternehmen. In insgesamt 16 Beiträgen werden angemessene Konzepte u.a. aus dem Strategischen Management, dem Marketing, der Finanzierung und dem Personalmanagement dargestellt. Die Autoren sind Professoren aus Europa sowie den USA sowie namhafte Praktiker.

1;Herausforderungen an das Management;1 1.1;Erfolgreiches Management;2 1.2;Editorial;4 1.3;Inhaltsverzeichnis;6 1.4;Autorenverzeichnis;8 1.5;Teil I: International MBA Concepts;11 1.5.1;A New Model for Management Education;12 1.5.1.1;1 Introduction;12 1.5.1.2;2 Moving from ``Me'' to ``We'';13 1.5.1.3;3 The Right Direction;14 1.5.1.4;4 A New Paradigm;14 1.5.1.5;5 Making It Work;15 1.5.1.6;6 ``Constructive'' Innovation;15 1.6;Teil II: Corporate Strategies;17 1.6.1;Use of a Value-Balance Model to Guide Employee Behavior to Meet Customer Needs: An Exploratory Application;18 1.6.1.1;1 Introduction;18 1.6.1.2;2 What Are Values, and Why Are They Critical?;19 1.6.1.2.1;2.1 Economic Definition of Value;20 1.6.1.2.2;2.2 The Economic ``Good'';21 1.6.1.3;3 Why Are Values Critical in Marketing Strategy Implementation?;22 1.6.1.3.1;3.1 The Value-Balance Challenge;23 1.6.1.3.2;3.2 Why Define a Value Proposition?;23 1.6.1.3.3;3.3 The Value Balance-Model;23 1.6.1.4;4 Value Balance - The Organization Side;24 1.6.1.4.1;4.1 Human Capital;24 1.6.1.4.2;4.2 Organization Capital;24 1.6.1.4.3;4.3 Management Capital;25 1.6.1.4.4;4.4 The Impact of Culture;25 1.6.1.5;5 Value Balance - The Customer Side;26 1.6.1.5.1;5.1 Retention;27 1.6.1.6;6 The Value Balance Case Application;28 1.6.1.6.1;6.1 The Implementation Methodology;28 1.6.1.6.2;6.2 Creating the Orientation Cascade;30 1.6.1.7;7 Implementation of the Exploratory Case Application;30 1.6.1.7.1;7.1 Step 1 - Define and Evaluate Current Internal Company Values;30 1.6.1.7.1.1;7.1.1 Value Descriptors Defined from Internal Company Respondents;31 1.6.1.7.2;7.2 Step 2 - Define and Evaluate Current Values of the Company from the Customer Perspective;32 1.6.1.7.2.1;7.2.1 Methodology - Customers;32 1.6.1.7.3;7.3 Step 3 - Value Proposition Definition;34 1.6.1.7.3.1;7.3.1 Value Proposition;35 1.6.1.7.3.2;7.3.2 A.M.F's Value Landscape;36 1.6.1.7.4;7.4 Step 4 - Value-Based Resource Management;36 1.6.1.7.4.1;7.4.1 Value Deliverers and Their Influence;37 1.6.1.7.4.2;7.4.2 Assessment and Management Methods;37 1.6.1.7.5;7.5 Implementation Summary;40 1.6.1.7.5.1;7.5.1 Marketing Impact;40 1.6.1.8;8 Postscript to the Value-Balance Case Implementation;41 1.6.1.9;Bibliography;43 1.6.2;Towards a New Unified Theory of Leadership;45 1.6.2.1;1 Introduction;45 1.6.2.2;2 Definition of Terms;47 1.6.2.3;3 The Need for a New Approach to Leadership Theory - Three Concerns;47 1.6.2.3.1;3.1 The Absence of Understanding Leadership Processes;47 1.6.2.3.2;3.2 The Absence of Theory Completeness;48 1.6.2.3.3;3.3 The Absence of a Common Language for Theory Application to Decision Making;48 1.6.2.4;4 Where Are We Now and How Did We Get Here?;49 1.6.2.5;5 A Beginning to the Unified Theory of Leadership;50 1.6.2.5.1;5.1 What Does the Measurement of Sub-atomic Particles Within the Limits of the Uncertainty Principle Have to Do with the Unification of Leadership Theory?;51 1.6.2.6;6 Addressing the Measurement Problem;54 1.6.2.7;7 Towards a Proposed Theory;55 1.6.2.8;8 Summary and Future Directions;55 1.6.2.9;9 The Unified Leadership Style Illustrated;59 1.6.2.10;Bibliography;60 1.6.3;Striving for ..Excellence (huàn biàn) -Succeeding in a World in Transformation;62 1.6.3.1;1 More Black Swans on the Horizon?;62 1.6.3.2;2 The World in Transformation;64 1.6.3.2.1;2.1 The Geographical Environment;64 1.6.3.2.2;2.2 The Multi-polar World;65 1.6.3.2.3;2.3 The End of Capitalism;66 1.6.3.2.4;2.4 The Interchange of Cultures;67 1.6.3.3;3 Challenges for Leaders in a World in Transformation;68 1.6.3.4;4 ..Excellence (huàn biàn) - A Concept for Success;69 1.6.3.5;5 Conclusions;73 1.6.3.6;Bibliography;74 1.6.4;Erfolgreiches Legal Management;75 1.6.4.1;1 Successful Legal Management - Inhalt und Ziele;75 1.6.4.2;2 Contract Management;75 1.6.4.2.1;2.1 Umgang mit Standardverträgen;76 1.6.4.2.2;2.2 Rechtliche Kontrollmechanismen bei Vertragsabschlüssen;79 1.6.4.2.3;2.3 Vertragsorganisation;81 1.6.4.2.4;2.4 Einrichtung eines Contract Managements;82 1.6.4.3;3 Corporate C
ISBN 9783642136863
Artikelnummer 9783642136863
Medientyp E-Book - PDF
Auflage 2. Aufl.
Copyrightjahr 2010
Verlag Springer-Verlag
Umfang 310 Seiten
Sprache Deutsch
Kopierschutz Adobe DRM